کد خبر: 1226328
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
رسانه اسرائیلی:
جعفر برزگر
جوان آنلاین: استعفای مقامات نظامی، افزایش شکاف‌های داخلی و محکوم کردن حمله به کنسولگری ایران در سوریه از جمله تازه‌ترین پیامد‌ها‌ی عملیات وعده صادق ایران است که همچنان این واکنش‌ها ادامه دارد و برخلاف تصور رژیم صهیونیستی این حمله نه تنها برای اسرائیل در افکار عمومی دنیا محبوبیتی به بار نیاورد بلکه به اذعان بسیاری از رسانه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای قدرت نرم ایران در منطقه را افزایش داده و از سوی دیگر نزاع‌ها و شکاف‌های داخلی را در رژیم صهیونیستی تشدید کرده که استعفای مقامات نظامی اسرائیل از جمله تبعات حمله ایران و عملیات طوفان الاقصی است. 
 
 مقامات سیاسی هم باید استعفا دهند
«آهارون هالیوا» اولین عضو بلند پایه ارتش رژیم صهیونیستی بود که استعفا داد و با این استعفا گلوله برفی استعفا‌ها در حال راه افتادن است که بدون تردید بعد از پایان جنگ تبدیل به بهمن بزرگی در صحنه سیاسی رژیم صهیونیستی خواهد شد. رسانه‌های اسرائیلی هم اعلام کردند که باید منتظر دور استعفا‌ها در سران نهاد‌های امنیتی و نظامی این رژیم باشیم. 
شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی درباره استعفای مقامات این رژیم گزارشی منتشر کرده و در این گزارش با بیان اینکه «باید شاهد این امر باشیم که افسران زیادی با درجه سرلشکری در ارتش و ستاد کل و همچنین در شاباک استعفای خود را اعلام کنند. از این مسئله ابراز نگرانی کرده است.»
این شبکه البته وارد حوزه عملکرد مقامات سیاسی هم شده و در گزارش خود تأکید می‌کند که مقامات سیاسی هم باید پاسخگو باشند و با استعفای مقامات نظامی مسئله خاتمه پیدا نمی‌کند. «البته سؤال بزرگ در مورد سطح سیاسی به رهبری نخست وزیر و وزیر امنیت و نحوه عملکرد و تصمیم آنان در آینده است».
این رسانه صهیونیستی در بخش دیگری از گزارش خود با اشاره به وضعیت نامطلوب ارتش رژیم صهیونیستی تأکید می‌کند که «در مجموع می‌بینیم که ارتش اسرائیل دارد هزینه و بهای تعهدات خود را می‌دهد. تعداد زیادی از مسئولان چه در سطح نظامی و چه در سطح سیاسی هستند که در اتفاقات ۷ اکتبر مقصر هستند و عملاً از اینجا گلوله برفی شروع شد تا تبدیل به یک بهمن بزرگ شود. در داخل ارتش فشار بر برخی افسران شروع شده و به نظر می‌رسد که نفر بعدی مستعفی فرمانده واحد ۸۲۰۰ باشد».
 
 جان مرشایمر: ایران حق حمله به اسرائیل را داشت
اسرائیل علاوه بر بعد نظامی در توجیه افکار عمومی و قدرت نرم و نبرد رسانه‌ای هم از ایران شکست خورد. شاهد این مسئله اظهارات جان مرشایمر اندیشمند مطرح حوزه روابط بین‌الملل در گفتگو با پیرس مورگان از خبرنگاران مطرح امریکایی است که در این گفتگو حمله ایران به اسرائیل را حق کشورمان دانسته است. 
«ایرانیان آغازگر کشمکش نبودند، این اسرائیل بود که با حمله به کنسولگری ایران این غائله را شروع کرد. بر اساس همه قوانین بین‌المللی شما حق حمله به کنسولگری کشور دیگر را ندارید. وقتی به کنسولگری حمله می‌کنید باید انتظار پاسخ ایران هم داشته باشید، پاسخی که گسترده بود و بازدارندگی اسرائیل را تحت تأثیر قرار داد.»
 
 اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد.
اما پرده آخر این واکنش‌ها را باید به اظهارات بن دیوید، جاسوس سابق موساد اختصاص دهیم که نابودی اسرائیل را حتمی دانسته است. این جاسوس سابق موساد که عملیات طوفان الاقصی و حمله ایران به رژیم صهیونیستی را پیش‌بینی کرده بود، در گفت و گویی رسانه‌ای اظهار نظر جالبی داشته و گفته که «اسرائیل همچون امپراتوری روم و چنگیزخان محو می‌شود و تا ابد وجود نخواهد داشت.» اگر تا دیروز شعار نابودی اسرائیل برای باورمندان به آرمان فلسطین بود، اما بعد از عملیات ۷ اکتبر و عملیات وعده صادق ایران که قدرت بازدارندگی اسرائیل را زیر سؤال برد تبدیل به تحلیل و باور کسانی شد که لزوماً همدلی هم با آرمان فلسطین ندارند، اما واقعیت صحنه و وضعیت متزلزل رژیم صهیونیستی از یک سو و اتحاد و پکپارچگی محور مقاومت که بیش از ۲ هزار عملیات کوچک و بزرگ در این دویست روز نبرد غزه علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی انجام داده است، این افراد را هم به این تحلیل رسانده که اسرائیل نخواهد توانست ادامه حیات دهد و نابودی این رژیم حتمی و قطعی است. رژیمی که درگیر معمای امنیت است و قدرت بازدارندگی خود را از دست داده و توسط دشمنان خود هم محاصره شده سرانجامی جز نابودی ندارد.
برچسب ها: اسرائیل ، استعفا ، فروپاشی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار